Piłka nożna

Nielba - Mieszko 2-2
Mieszko - Victoria 0-2
Mieszko - Wiara Lecha 2-2

Żużel

Start - Polonia 51-39
Lokomotiv - Start 47-43
Start - Wybrzeże 47-43

Koszykówka

AG Gdańsk - MKK 77-91
MKK - Basket Gorzów 108-82
Kruszwica - MKK 69-100

Piłka ręczna

MKS - Start 29-29
Zagłębie - MKS 35-21
MKS - Zagłębie 18-31

Futsal

Łowicz - KS 3-3
KS - Konin 4-2
Bojano - KS 9-2

Spotkanie prezydentów miast odnośnie finansowania sportu żużlowego

Chęć uzyskania przez samorządy realnego wpływu na decyzje podejmowane w zakresie finansowania żużla spowodowały, że 9 stycznia 2020 roku odbyło się kolejne już spotkanie przedstawicieli miast, w których działają kluby żużlowe. Było ono kontynuacją debaty na temat wygórowanych wymogów licencyjnych, jakie w kontekście infrastruktury stadionowej, stawia przed miastami Polski Związek Motorowy oraz podmiot zarządzający żużlową ekstraligą.

Dyskusja, która rozpoczęła się z inicjatywy Prezydenta Miasta Leszna, a następnie znalazła swój dalszy ciąg podczas spotkania w Grudziądzu, kontynuowana była w Pierwszej Stolicy Polski.

Na zaproszenie Prezydenta Miasta Gniezna pojawili się samorządowcy miast, w których działają kluby na poziomie Ekstraligi, I Ligi oraz II Ligi.

Na zaproszenie odpowiedział również PZMot, kierując na spotkanie swoich reprezentantów: Piotra Szymańskiego (Przewodniczącego Głównej Komisji Sportu Żużlowego) i Wojciecha Stępniewskiego (Prezesa Ekstraligi Żużlowej Spółki z o.o.). Ponadto, w spotkaniu wziął również udział Prezydent Miasta Świętochłowice.

Celem dotychczasowych spotkań była i jest nadal przede wszystkim chęć wymiany doświadczeń oraz wypracowanie wspólnego i jednomyślnego stanowiska w ważnej dla wszystkich sprawie. Śrubowanym z roku na rok wymogom licencyjnym PZMot musi sprostać także stadionowa infrastruktura,  która – w ogromnej większości przypadków – należy przecież nie do samych klubów, a do samorządów. Dlatego właśnie ich włodarze nie mogą być dłużej bierni i chcą uzyskać realny wpływ na podejmowane w tej sprawie decyzje.

W kontekście trudności, z jakimi przyszło się mierzyć wielu samorządom podczas konstruowania tegorocznych budżetów, rodzą się ogromne obawy o możliwość pojawiania się w przyszłości jeszcze większych problemów. Przedstawiciele miast są zgodni, że warto w ten sport inwestować, ale chcą uzyskać status prawdziwego partnera w rozmowie ze związkami sportowymi oraz podmiotami komercyjnymi zarządzającymi ligami zawodowymi.

Prowadzone rozmowy na temat zracjonalizowania i urealnienia zasad związanych z finansowaniem tego sportu, zrodziły pomysł powołania Stowarzyszenia. Podczas spotkania zorganizowanego w Gnieźnie przedstawicielom miast została wręczona wstępna wersja jego statutu. Samo spotkanie zakończyło się deklaracją prowadzenia dalszej debaty i odbycia 18 lutego kolejnego spotkania w Zielonej Górze. W trakcie tego spotkania żużlowe miasta chcące dołączyć do powstającego Stowarzyszenia będą mogły formalnie to uczynić oraz przedyskutować zaproponowany statut.

Samorządowcy oczekują partnerstwa w relacjach z Polskim Związkiem Motorowym oraz spółką Ekstraliga Żużlowa Spółka z o.o. poprzez włączenie w dyskusję i opiniowanie proponowanych zmian. Wyrażają przy tym chęć prowadzenia dalszych rozmów na temat przyszłości czarnego sportu.

Mat. nadesłany 

16 stycznia 2020 | 09:15

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *