Piłka nożna

Mieszko - Śrem 2-0
Międzychód - Mieszko 1-2
Poznań - Mieszko 1-1

Żużel

Start - Kolejarz 60-30
Polonia - Start - 53-37
Start - Polonia 45-45

Koszykówka

MKK - Kutno 93-85
Toruń - MKK 80-68
Gdynia - MKK 58-88

Piłka ręczna

Szczypiorniak - Dzierżoniów 31-24
Szczypiorniak - Wrocław 30-31
MKS - Kobierzyce 28-20

Futsal

Poznań - KS 6-2
KS - Lębork 1-4
Białystok - KS 10-3

Spotkanie prezydentów miast odnośnie finansowania sportu żużlowego

Chęć uzyskania przez samorządy realnego wpływu na decyzje podejmowane w zakresie finansowania żużla spowodowały, że 9 stycznia 2020 roku odbyło się kolejne już spotkanie przedstawicieli miast, w których działają kluby żużlowe. Było ono kontynuacją debaty na temat wygórowanych wymogów licencyjnych, jakie w kontekście infrastruktury stadionowej, stawia przed miastami Polski Związek Motorowy oraz podmiot zarządzający żużlową ekstraligą.

Dyskusja, która rozpoczęła się z inicjatywy Prezydenta Miasta Leszna, a następnie znalazła swój dalszy ciąg podczas spotkania w Grudziądzu, kontynuowana była w Pierwszej Stolicy Polski.

Na zaproszenie Prezydenta Miasta Gniezna pojawili się samorządowcy miast, w których działają kluby na poziomie Ekstraligi, I Ligi oraz II Ligi.

Na zaproszenie odpowiedział również PZMot, kierując na spotkanie swoich reprezentantów: Piotra Szymańskiego (Przewodniczącego Głównej Komisji Sportu Żużlowego) i Wojciecha Stępniewskiego (Prezesa Ekstraligi Żużlowej Spółki z o.o.). Ponadto, w spotkaniu wziął również udział Prezydent Miasta Świętochłowice.

Celem dotychczasowych spotkań była i jest nadal przede wszystkim chęć wymiany doświadczeń oraz wypracowanie wspólnego i jednomyślnego stanowiska w ważnej dla wszystkich sprawie. Śrubowanym z roku na rok wymogom licencyjnym PZMot musi sprostać także stadionowa infrastruktura,  która – w ogromnej większości przypadków – należy przecież nie do samych klubów, a do samorządów. Dlatego właśnie ich włodarze nie mogą być dłużej bierni i chcą uzyskać realny wpływ na podejmowane w tej sprawie decyzje.

W kontekście trudności, z jakimi przyszło się mierzyć wielu samorządom podczas konstruowania tegorocznych budżetów, rodzą się ogromne obawy o możliwość pojawiania się w przyszłości jeszcze większych problemów. Przedstawiciele miast są zgodni, że warto w ten sport inwestować, ale chcą uzyskać status prawdziwego partnera w rozmowie ze związkami sportowymi oraz podmiotami komercyjnymi zarządzającymi ligami zawodowymi.

Prowadzone rozmowy na temat zracjonalizowania i urealnienia zasad związanych z finansowaniem tego sportu, zrodziły pomysł powołania Stowarzyszenia. Podczas spotkania zorganizowanego w Gnieźnie przedstawicielom miast została wręczona wstępna wersja jego statutu. Samo spotkanie zakończyło się deklaracją prowadzenia dalszej debaty i odbycia 18 lutego kolejnego spotkania w Zielonej Górze. W trakcie tego spotkania żużlowe miasta chcące dołączyć do powstającego Stowarzyszenia będą mogły formalnie to uczynić oraz przedyskutować zaproponowany statut.

Samorządowcy oczekują partnerstwa w relacjach z Polskim Związkiem Motorowym oraz spółką Ekstraliga Żużlowa Spółka z o.o. poprzez włączenie w dyskusję i opiniowanie proponowanych zmian. Wyrażają przy tym chęć prowadzenia dalszych rozmów na temat przyszłości czarnego sportu.

Mat. nadesłany 

16 stycznia 2020 | 09:15

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *