Piłka nożna

Mieszko - Polonia 0-3
KKS II - Mieszko 2-2
Mieszko - LKS 2-4

Żużel

Polonia - Start 49-41
Start - Polonia 36-54
Start - Wilki 29-61

Koszykówka

MKK - Polonia 58-84
Polonia - MKK 89-68
Astoria - MKK 95-98

Piłka ręczna

MKS - Varsovia 39-27
MKS - Ruch 22-21
SPR - MKS 22-31

Futsal

KS - Bojano 3-3
Futbalo - KS 6-1
KS - Futsal 3-3

Trening siłowy w domu – 5 rzeczy, których potrzebujesz

Dopóki epidemia nie pozwoli na nowo otworzyć siłowni i klubów fitness, trening siłowy musisz wykonywać w domu. Zobacz, jakich rzeczy potrzebujesz, by w swoim domu móc bezpiecznie i skutecznie trenować siłę.

1. Hantle

Hantle do ćwiczeń dają ogromne możliwości trenowania bardzo wielu partii mięśni. I mowa tu nie tylko o ramionach lub obręczach barkowych, ale również plecach,klatce piersiowej czy nawet nogach. Wystarczy, że zróżnicujesz ćwiczenia z hantlami. Ćwiczeń są dziesiątki, a do ich prawidłowego wykonania oprócz hantli potrzebować będziesz ewentualnie krzesła. W ćwiczeniach siłowych najlepiej sprawdzą się hantle żeliwne. Opcja ta umożliwia obciążanie sztangielki dowolną masą, dostosowaną do Twojej siły.

2. Gumy Power Band

Trening siłowy z gumami zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników. Gumy Power Band zamknięte są w obwód o długości 208 centymetrów i występują w różnych wersjach oporowych (od 7 do ponad 100 kilogramów). Trening z gumami nie tylko podnosi siłę, ale również zwiększa elastyczność i mobilność mięśni. Wykorzystując Power Band w domowym treningu siły, możesz wykonać takie ćwiczenia, jak: wypychanie, wyciskanie, przyciąganie oraz uderzenia. Ponadto zwiększysz opór podczas wszystkich ćwiczeń, jakie wykonujesz podczas kalisteniki. W tym celu sprawdzą się gumy do ćwiczeńMini Band, czyli znacznie krótsze, zamknięte w okrąg o długości 61 cm.

Jeśli uzupełnisz hantle oraz gumy o ekspander, Twój trening mięśni ramion, pleców oraz klatki piersiowej będzie jeszcze bardziej kompleksowy.

3. Drążek

Trening na drążku doskonale uzupełnia pozostałe ćwiczenia siłowe. Podciąganie rozwija mięśnie ramion, przedramion oraz wszystkie mięśnie górnej części torsu. Drążek to akcesorium, które można bardzo łatwo zamontować w domu. Przymocujesz go do ściany lub sufitu, możesz też zdecydować się na drążek rozporowy, który umieszcza się we framudze drzwi.

4. Ławeczka

W mniejszym mieszkaniu może być trudno ją umiejscowić, jednak ławeczka podnosi jakość treningu jak mało który przyrząd. Z powodzeniem wykonasz na niej szereg ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha czy bioder. Jeśli dodatkowo wyposażysz się w sztangę, uzupełnisz swój trening o ćwiczenia ramion oraz klatki piersiowej. Na szczęście wiele ławeczek można złożyć i przechowywać bez zajmowania dużej ilości miejsca, więc nie powinny sprawiać problemu w warunkach domowych.

5. Pozostałe elementy

Do treningu siłowego w domu potrzebujesz jeszcze kilku mniejszych, ale równie istotnych elementów, które podniosą jego efektywność oraz bezpieczeństwo.

  • Mata – niezbędna do wszystkich ćwiczeń wykonywanych na podłodze, gwarantuje stabilność oraz wysoki komfort.
  • Rękawiczki na siłownię – są bardzo ważne, ponieważ istotnie podnoszą komfort i bezpieczeństwo treningu siłowego. Usztywniają nadgarstek, a także gwarantują pewniejszy chwyt, co ma niebagatelne znaczenie przy podnoszeniu większych ciężarów.
  • Skakanka – znakomita do rozgrzewki.

Po treningu dobrze zrelaksować mięśnie, używając do tego rollerów lub piłek do masażu.

Artykuł partnera

30 maja 2020 | 12:38

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *